Interjú Huller Gyulával, a Nikon magyarországi nagyfőnökével

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Az Ad:renalin blog interjút készí­tett Huller Gyulával, aki beszél többek között a tükörreflexesek és a tükör nélküli gépek viszonyáról, a profi és az amatőr DSLR-ekről, valamint a márka nemzetközi és hazai marketingstratégiájáról

Részlet az interjúból:

A Nikon egymás után hozza ki a tükrös gépeit, miközben a piacon a tükör nélküli kamerák egyre keresettebbek lesznek. Hogy képzeli el a DSLR kamerák jövőjét ennek a népszerűségnek a függvényében?
értékesí­tési adataink alapján a hazai fotográfiai piacot kétféle tendencia jellemzi. Egyfelől világosan látszik a kompakt piac csökkenése, amely elsősorban az okostelefonok térnyerésének, a telefonba beépí­tett fotós funkcióknak köszönhető. Ez a kompakt piac olcsóbb kategóriáit mindenképpen érinti. Másrészről, ugyanekkor a hosszú zoommal rendelkező gépek értékesí­tése jelentősen megugrott. A cserélhető objektí­ves kamerák piaca viszont növekedést mutat. A tükörreflexes gépek piacán, ahol a Nikon tradicionálisan erős, évről évre hasonló mennyiségben vásárolják a Nikon termékeit. Ez a piac kisebb mértékben de csökkenő tendenciát mutat. A piac másik része, a tükör nélküli fényképezőgépeké, amely dinamikusan növekszik. Ez utóbbiban a Nikon a viszonylag sokat tudó, gyors és funkciókban gazdag választékot kí­nál.

A profi (és persze az amatőr) fotósok számára a tükör nélküli, félprofi kamerák egyik legfontosabb előnye a kisebb méret és súly. Bár ez nyilván összefüggésben van a szerkezetükkel, mégis a profi DSLR kamerák épí­tése, a Nikonnál is, épp ellenkező tendenciájú: egyre nehezebbek a gépek. Mikor veszik észre a gyártók, hogy a kisebb súlyú felszerelés egy hosszú nap végén a legnagyobb vonzerő lehet már?
A fényképezőgépek tervezése és gyártása során sok olyan tényezőt kell figyelembe venni, amely a természetesen legfontosabb funkciók mellett a strapabí­róságra irányul. Ha egy profi munkáját végzi, sok meglepetés érheti. Egy tömegtüntetésen előfordulhat, hogy például nekikoccan a gépe valaminek, másik munkája során pedig szemerkélő esőben kell a sportolókat megörökí­tenie. Számára az a fontos, hogy munkája során a gépe elviselje ezt és a fotózás sikeresen megvalósulhasson akár a szélsőséges körülmények között is. Ezért olyan anyagokat kell használni, amelyek rugalmasak, segí­tenek elviselni a várható fizikai behatásokat. A fejlődés ezen a területen is hozott új anyagokat és technológiákat, a profi fényképezőgépek tömege valamelyest csökkent. *A D750 például jelentősen könnyebb, mint elődje, a D700. Az optikáknál a Nikon által megvalósí­tott fejlesztések csökkentettek az optikák tömegén. Például a 70-200 VRII f/4 kategóriájának legkönnyebb konstrukciója ma. Egy speciális üvegfajta, amelyet a Nikon ED üvegnek nevez, a hagyományos üveghez képest könnyebb, fénytani mutatóit tekintve a végső képalkotása szempontjából pedig kedvezőbb, mint maga az üveg, beépí­tése és használata könnyebbé tette az objektí­veket. Ennek az anyagnak az előállí­tása meglehetősen drága. Ebből fakadóan olyan optikákba épí­tik be, ahol a lencsék száma már elért egy kritikus tömeget. Mindent egybevetve, tényleg igaz, ha ma egy profi csak a legszükségesebb felszerelést viszi magával, akkor is súlyos kilókat kell cipelnie.

A teljes interú itt olvasható:
http://adrenalin.blog.hu/2015/07/15/_i_am_nikon_magyarorszag

Share.

About Author

Admin