Megjelent a DFM 2015. március-áprilisi számaű

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Panasonic LX100, Nikon D5500 és Pentax 645Z teszt, rengeteg jó képanyag, két cikk a szkennelésről, egy Sony alapzoom és egy profi Nikon tele, spektrométer-teszt, szoftverújdonságok és a fotográfia legfrisebb hí­rei a Digitális Fotó március-áprilisi számában. Február 20. péntektől az újságárúsoknál!

Fényképezőgépek
Ebben a hónapban a kompakttól a középformátumúig mindenféle gépet megtalálhatnak olvasóink. A bridge kategóriás Panasonic FZ1000 a kiűnő 16-szoros zoomobjektí­vjével, az okoskompakt LX100 a 4/3 colos szenzorjával csábí­tja a fotósokat. A Nikon D5500 kis méretben í­gér remek képminőséget és 25 megapixeles felbontást, mí­g a profik számára az 51 megapixeles Pentax 645Z lehet érdekes.

Jó képek
Lapszámunkban bemutatjuk a hazai sajtófotó pályázat és a nemzetközi Word Press Photo legjobb képeit, továbbá beszámolunk Mario Testino In your Face cí­mű Berlini kiállí­tásáról néhány remek provokatí­v képpel együtt. Az ukrán Mihail Palinchak fotóin pedig nem háborúskodást, hanem mosolygó házakat mutatunk.

Teszt: Spektrométer és különleges objektí­vek
Kipróbáltuk a Sekonic spektrométerét, ami minden létező információt megad nekünk a rendelkezésre álló fényről. Professzionális szakfotósok nem lehetnek meg nélküle. Objektí­vteszt rovatunkban pedig próbapadra állí­tjuk a Nikon különlegesen kicsi és könnyű f/4-es 300 mm-es objektí­vjét, valamint a Sony sokfunkciós 18-105 f/4-es modelljét.

Van jövője a tükörreflexeseknek?
Egészen az elmúlt évekig az igényes amatőrök és a profik kizárólag tükörreflexes fényképezőgépeket használtak, ma azonban már több kérdést vet fel a mozgó tükör, mint amennyire választ ad. Cikkünkben választ adunk arra a kérdésre, hogy miért került 80 évvel ezelőtt a tükör a kamrákba, és miért fog hamarosan végképp elűnni onnan?

Szkennelés
A hónap témája a filmszkennelés, két cikkünkben is foglalkozunk a kérdéssel, hogy milyen módszerekkel juthatunk digitális állományhoz régi filmjeinkról. A legolcsóbb otthoni megoldástól kezdve a profi dobszkenneres beolvasásig mindent körbejárunk.

Szí­nkompozí­ció
A szí­nek nagyon ritkán állnak magukban, általában más szí­nekkel körülvéve látjuk őket. Az azonban, hogy mennyire lesz hatásos egy kép, pont az egymást körülvevő szí­nektől függ. Szí­nekkel foglalkozó sorozatunk második részében a szí­nkontrasztokat vizsgáljuk meg közelebbről.

A lapszám teljes tartalmjegyzékéhez hattintson ide!

Megrendelés, előfizetés

Share.

About Author

Admin

Comments are closed.