Tippek: Camera RAW-profi módon

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Az Adobe Photoshop CS6-os verziójába integrált Camera RAW olyan minőségű fotók létrehozására alkalmas, amelyek szinte vetekszenek a HDR-technikával készí­tett képekkel. Az alábbi módszer segí­tségével harmonikus tónus- és szí­nvilágot hozhatunk létre.

A digitális fényképezőgépek egyetlen hátránya a szí­nes negatí­v filmekéhez képest az, hogy a szenzorok csak szűkebb árnyalatterjedelmű felvételek rögzí­tésére alkalmasak. A kisebb árnyalatterjedelem kevesebb tónust képes visszaadni, a legsötétebb részletek gyakran bebuknak, a legvilágosabbak pedig kiégnek. JPEG-formátumban az expozí­ció előtt ugyan megváltoztathatjuk a felvétel dinamikáját, de ennek eredménye, a kép minősége elmarad a nyersképből konvertált képekétől. A felvétel minősége a gépben dől el, sokat nem változtathatunk rajta a felvétel elkészülte után. A legjobb eredményt akkor kapjuk, ha nyersképeket rögzí­tünk, és azokat korszerű szoftverrel konvertáljuk. A jó szoftver használata ad lehetőséget arra, hogy képünkből kihozzuk a maximumot, persze csak annyit, amennyit a szenzor enged. A mai szenzorok már sokat fejlődtek e téren, és a legjobbak 14,8 fényértéknyi dinamikatartomány rögzí­tésére is képesek. Ahhoz, hogy ezt a teljes tartományt kinyerhessük a szenzorokból, és a konvertált képen ez a leglátványosabban jelentkezzen, külön kell szabályoznunk a különböző tónusú területek világosságát anélkül, hogy a képen zajosodás, sávosodás lépne fel. Minél jobb a szenzor, annál jobban „nyúzhatjuk” a felvételünk főként szélső tónusait az emlí­tett hibajelenségek megjelenése nélkül.
A teljes cikket a Digitális Fotó Magazin most megjelent legújabb számában olvashatja.

Share.

About Author

Admin