tipa


A Digitális Fotó Magazin a
TIPA magyarországi tagja.
www.tipa.com

keresés

BEJELENTKEZÉS

Felhasználó név:
Jelszó:

Hirdetés

FACEBOOK


Tippek: Camera RAW-profi módon

Létrehozva: 2014.08.31  07:00   frissítve: 2014.08.29 10:50
Szerző: Koczina Gyula
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés
Az Adobe Photoshop CS6-os verziójába integrált Camera RAW olyan minőségű fotók létrehozására alkalmas, amelyek szinte vetekszenek a HDR-technikával készített képekkel. Az alábbi módszer segítségével harmonikus tónus- és színvilágot hozhatunk létre.


A digitális fényképezőgépek egyetlen hátránya a színes negatív filmekéhez képest az, hogy a szenzorok csak szűkebb árnyalatterjedelmű felvételek rögzítésére alkalmasak. A kisebb árnyalatterjedelem kevesebb tónust képes visszaadni, a legsötétebb részletek gyakran bebuknak, a legvilágosabbak pedig kiégnek. JPEG-formátumban az expozíció előtt ugyan megváltoztathatjuk a felvétel dinamikáját, de ennek eredménye, a kép minősége elmarad a nyersképből konvertált képekétől. A felvétel minősége a gépben dől el, sokat nem változtathatunk rajta a felvétel elkészülte után. A legjobb eredményt akkor kapjuk, ha nyersképeket rögzítünk, és azokat korszerű szoftverrel konvertáljuk. A jó szoftver használata ad lehetőséget arra, hogy képünkből kihozzuk a maximumot, persze csak annyit, amennyit a szenzor enged. A mai szenzorok már sokat fejlődtek e téren, és a legjobbak 14,8 fényértéknyi dinamikatartomány rögzítésére is képesek. Ahhoz, hogy ezt a teljes tartományt kinyerhessük a szenzorokból, és a konvertált képen ez a leglátványosabban jelentkezzen, külön kell szabályoznunk a különböző tónusú területek világosságát anélkül, hogy a képen zajosodás, sávosodás lépne fel. Minél jobb a szenzor, annál jobban „nyúzhatjuk" a felvételünk főként szélső tónusait az említett hibajelenségek megjelenése nélkül.
A teljes cikket a Digitális Fotó Magazin most megjelent legújabb számában olvashatja.






Hozzászólások

Nincs hozzászólás