tipa


A Digitális Fotó Magazin a
TIPA magyarországi tagja.
www.tipa.com

keresés

BEJELENTKEZÉS

Felhasználó név:
Jelszó:

Hirdetés

FACEBOOK


Panasonic S1R első benyomások

Létrehozva: 2019.03.29  09:59   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés
A Panasonic március 28-án tartotta S1/S1R bemutatóját Budapesten, az S1R pedig hosszabb teszten is járt a szerkesztőségünkben a 24-105 mm-es objektívvel.


A Panasonic bemutatóján Tamar Stern technikai Lumix termékfelelős és Szabó László fotóriporter tartott előadást amelyeken többek között azt is megtudhattuk, hogy még az idén érkezik 11 darab L-bajonettes Sigma Art objektív, valamint a Panasonictól egy 24-70 mm-es f/2,8-as, egy 70-200mm-es f/2,8-as és egy 16-36 mm-es f/4-es, továbbá két telekonverter. Ezeket 2020-ban újabb modellek követik, mind a három gyártótól. Így a cég ígérete szerint 2020 végéig összesen 10 Panasonic, 18 Leica és 14 Sigma objektív lesz elérhető L-csatlakozással. A technológiai újdonságok között a szenzor kialakításáról volt szó részletesebben, a felületen található mikrolencsék ugyanis aszferikusak, így főként a képmező szélső régióiban jobb hatásfokkal koncentrálják a fényt a pixelek hasznos területére. Kiemelték az újratervezett menürendszert, amelyet valóban nagyon hatékonyan lehet használni a kamera hátoldalán található tárcsával, valamit a kamera egyik kulcsalkatrészét, a jelenleg iparági vezető felbontású elektronikus keresőt. A fel-és lehajtható képernyő masszívitását bemutatva Tamar Stern többször is a képernyőnél fogva lengette meg az objetkívvel felszerelt, azaz másfél kilogramm fölötti tömegegű vázat, ami a magnéziumvázzal és a szigetelésekkel együtt jól jelzi, hogy az S1 és S1R kamerákat professzionális igénybevételre tervezték.

A nyolcexpozíciós nagyfelbontású módokról megtudtuk, hogy nem csak teljesen mozdulatlan, például műtermi téma fotózható velük, hanem külön beállítás található az elmozduló apró részletek kezelésére, amely például tájképfotózásnál a minimálisan mozgó növényeket vagy faleveleket képes kezelni. Az témakövető AF módról kiderült, hogy nem csak embereket, hanem állatokat is felismer és kezel, így kutyát, többféle emlőst és madarakat is képes követni.

Első benyomások
A Panasonicnál nem a méret- és tömegcsökkentés volt a cél (egy full-frame rendszernél az objektívek amúgy sem hagynak erre túl sok mozgásteret), hanem a masszív, profi kivitel. Ennek megfelelően a kamera mérete és tömege sokkal közelebb áll például egy Nikon D850-hez, mint egy Z7-hez, vagy lehet úgy is mondani, hogy az S1R lényegesen nagyobb és nehezebb, mint bármi amit a Sony gyárt full-frame szenzorral. Ennek azonban megvan az oka. Az S1R váz kivételesen masszívnak tűnik, ahol lehet, ott fémöntvény a külső, a kezelőszervek még a nagyobb kezű fotósok számára is kényelmesek és elég sok is van belőlük. A Panasonicnál inkább a szögletes, mint a lekerekített formákat kedvelik, ami remekül mutat. A markolat első része nagyon kényelmes, a hátsó része, főleg alul azonban lehetne kicsit ívesebb is, hogy kényelmesebb legyen a fogás, különösen egy kicsit nehezebb objektív használatakor. A két fő vezérlőtárcsa kényelmes, az exponáló gomb melletti három kulcsfunkció gombja is jól használható. A be-ki kapcsoló kar azonban kissé kényelmetlen helyen van, így érdemesebb inkább a beállítható idő után aktiválódó energiatakarékos vagy alvó módot használni, mint állandóan ki- vagy bekapcsolni a kamerát. Jól sikerült a hüvelykujj által kezelhető kis AF-irányítóközpont. Az AF-funkciók így egy helyen csoportosuknak, ami jól átgondolt és remek dolog: az AF-mód váltó háromállású kapcsoló, a közepén mezőmód gomb, a mezőtologató joystick és az AF-on gomb.



Az AF mező gomb lenyomásával összesen nyolc fókuszmód közül választhatunk, van személy/arc/szemfelismerő, amely akár egészalakos fotóknál is felismeri és bekeretezi az embereket, és ha külön bekapcsoljuk, akkor a szemeket is bejelöli és oda állít élességet. Külön opció van az állatérzékelésre is. Ezeken kívül van meglehetősen jól és gördülékenyen használható témakövető mód, ami szinte bármit követ bárhová a képezőn és a követő a AF bekapcsolása esetén a térben is. Ott vannak persze a szokásos egymezős, méretezhető mezős, csoportos, teljes képernyős stb. módok. A mezőválasztó joystickkal kényelmes tologatni a mezőt vagy a csoportot, lenyomásával ez visszaállítható középre. Manuál módban jól használható kinagyított nézetes plusz élkiemeléses segédletet kapunk, a nagyítás szabályozható, az élkiemelés színe és érzékenysége széles határok között változtatható.
Az S1R képminőségével kapcsolatban nem merült fel kifogás, a Panasonic saját fejlesztésű szenzorja kiváló képet ad, ráadásként pedig ott a nagy felbontású mód a mozdulatlan témákhoz. Az autofókusz gyors, a követő AF azonban jelenleg csak 6 kép/s-os sorozatot enged meg. Az S1R összességében nagyon-nagyon jó bemutatkozás.

Az S1R kameráról ésa 24-105 mm-es objetktívről részletes tesztünk a Digitális Fotó Magazin május-júniusi lapszámában olvasható majd, amely május 10-én jelenik meg.


Cimkék:

panasonic s1r





Hozzászólások

Nincs hozzászólás